Принципи взаємодії в онлайн школі

Виходячи з потреб сьогодення дистанційне навчання у всьому світі – це не лише одна з форм навчання, воно являє собою глобальну необхідність. Попри те, що багато учасників навчального процесу повернулись до звичного очного навчання, дистанційне навчання існує паралельно та розвивається успішно. Більш того, з року в рік зростає кількість батьків, які надають перевагу онлайн обо дистанціному навчанню для своїх дітей.

Разом з тим з’являються нові навчальні заклади, школи, гімназії, ліцеї, у яких процес навчання здійснюється виключно в дистанційному форматі. Одним з таких закладів є ліцензована школа АКЦЕНТ, де досить успішно реалізуються основні принципи дистанційного навчання.

Першим основним принципом взаємодії для ефективного дистанційного навчання є контекст та дизайн уроків. У школі АКЦЕНТ як навчальний простір обрано платформу Microsoft Teams. Кожен учень має особистий кабінет, у якому знаходяться «команди» – це навчальні предмети. У кожній команді є навчальні матеріали: відео-презентації до кожної теми уроку, конспект, де представлені основні тези, визначення, формули тощо, що стосуються цієї теми, домашні завдання. При призначенні контрольних робіт вчителем учень отримує повідомлення на своєму електронному пристрої. Якщо робота не виконана та не здана вчасно, вчитель повідомляє учню у чат. Також у чаті учні можуть поставити запитання вчителям, спілкуватись з іншими учнями школи.

Другим важливим принципом ефективного навчання є мотивація. У звичайній школі не завжди враховуються особливості та стани учнів, адже існують строго обмежуючий режим та розклад уроків. Але деяким учням важко вставати рано і починати вчитися з 8-ї ранку, нерідко з цієї причини діти включаються в активну діяльність, а то й приходять до школи лише до другого уроку. Не завжди під час уроку учень готовий до активної взаємодії з учителем і не всі вчителі з розумінням ставляться до стану учнів і вимагають від них активності та залученості. Це привід непорозумінь, конфліктів і, як наслідок, зниження мотивації до навчання. При дистанційному навчанні учень має можливість будь-якої миті зайти на урок, подивитися відео-презентацію, виконати завдання. Якщо потрібно додаткове роз’яснення, зв’яжіться з учителем. Немає тиску з боку вчителя, незрозумілі моменти уроку можна ще раз подивитися, уточнити у вчителя. Все це створює сприятливу навчальну атмосферу та підвищує мотивацію.

Наступним важливим принципом успішного навчання є сприятлива обстановка та клімат навчального простору. У звичайній школі у класі перебуває 30-40 учнів, які кожен по-своєму сприймає навчальний матеріал, а також по-різному вихований і не завжди коректно реагує на відповіді однокласників. Не дарма нагальною проблемою сучасних шкіл є булінг.

Шкільне цькування має негативні наслідки для всіх учасників навчального процесу: учні, що піддаються булінгу, перебувають у депресії, схильні до розвитку психічних розладів, діти-агресори відчувають проблеми зі шкільною успішністю, часто порушують правила поведінки в школі та змушують педагогічний колектив займатися підтримкою дисципліни. , очевидці цькування найчастіше відчувають страх опинитися на місці жертви і можуть приєднатися до цькування або відчувають провину за своє невтручання та отримують травму спостерігача.

Наслідком несприятливої атмосфери у класі є загальне напруження, відчуженість, жорстокість, невпевненість у собі, недовіра, що негативно позначається процесі навчання. На відміну від звичайної школи дистанційне навчання зводить нанівець можливість булінгу учнів та вчителів, спілкування відбувається не з примусу, а за бажанням та інтересами. Кожен учень має можливість засвоювати навчальний матеріал у своєму темпі з урахуванням індивідуальних можливостей у сприятливій навчальній атмосфері.

Іншими важливими принципами ефективного навчання є гнучкість, структурованість, чіткі ролі, справедливість оцінювання, відкритість, доступність. Всі ці принципи успішно реалізуються під час навчання в дистанційній школі АКЦЕНТ, про що докладніше можна дізнатися на сайті akcent-school.com

або зателефонувавши (098) 692 11 22 (093) 208 67 44 (050) 085 07 28